Odklonili nudenje pomoči: Strokovno ravnanje ali malomarnost?

Na socialnem omrežju Facebook, ki je postal pravi medij, kjer lahko vsak zapiše svojo zgodbo, se je pred dnevi pojavila takšna, ki je na Obali dvignila veliko prahu. Domnevno naj bi dežurni zdravnik odklonil pomoč Italijanki, ki se je slabo počutila. Zadevo smo podrobno raziskali, kljub temu pa ji še nismo prišli do dna. 

Po Facebooku je zakrožila zgodba skupine Alternativa obstaja, ki je po besedah avtorjev šokantna. Zapisali so, da naj bi receptor in natakarica hotela Adria Ankaran v noči iz sobote na nedeljo večkrat poklicala nujno pomoč, od koder so ju vezali v bolnišnico. Razlog za njun klic je bilo slabo počutje italijanske gostje hotela. Kljub vztrajanju ju je strokovni delavec vselej odslovil in zavrnil pomoč.

Zgodbo so nam do te točke (telefonskih klicev) potrdili tako na Adrii kot tudi na regijskem obveščevalnem centru. "Lahko potrdim, da se je gospa slabo počutila, vendar se nihče ni odzval na klice, zato jo je njen mož odpeljal na urgenco v Trst," je za Regional pojasnila vodja prodaje in marketinga v hotelu Saša Marin. Prav tako so klice potrdili tudi na Regijskem centru za obveščanje, od koder so sporočili, da so prejeli tri klice, vse pa so prevezali na CUS (Centralo urgentnih služb).

Zapisali so: "V primerih, ko ljudje kličejo na 112 in ne gre za reševanje, ampak potrebujejo le medicinsko pomoč, operaterji v Regijskih centrih za obveščanje klice sprejmejo in jih takoj prevežejo na Službo nujne medicinske pomoči v regiji. Tako je bilo tudi v primeru klica iz hotela v Ankaranu, v nedeljo, 6. januarja 2013. Klici  na 112 v ReCO v Koper so bili trije, operater jih je sprejel in takoj prevezal na Centralo urgentnih služb (CUS). Ta ima dve številki;  ena je stabilna, druga pa mobilna in se uporablja, ko niso v bazi. V tem primeru so bili klici prevezani na mobilno številko. Kaj se je dogajalo po prevzemu klica, ne želimo komentirati. Nujna medicinska pomoč je del javnega zdravstva. Toliko v pojasnilo, da ne bi kdo zapisa skupine Alternativa obstaja razumel napak, da so operaterji na 112 in reševalne službe na sploh, neodzivne."

Kje se je zapletlo?

Sporočilo je torej prišlo do dežurnega zdravnika, ki je opravljal svoje naloge znotraj CUS. Zato smo se obrnili na Bolnišnico Izola, kjer pa so nam pojasnili, da spada CUS pod okrilje ZD Piran, v bolnišnici ima le svoje prostore. Kljub temu je direktor SBI Jani Dernič za Regional zapisal nekaj vrstic: "Žal avtorji, ki so očitno blizu receptorja hotela, ne vedo, da bolnišnica Izola nima nič s klicno številko 112. Žalostno je, da se to vprašanje pojavlja na naslovih bolnišnice Izola. Delamo na tem, da se javnost pravilno informira. Moje skromno mnenje pa je še vedno enako kot pred meseci, da bo ob pisanju takih in podobnih laži po medijih, to vodilo k temu, da bomo imeli najbližjo javno bolnišnico čez mejo." V nadaljevanju elektronskega dopisa pa je med drugim navedel, da je nekdo zapisal neresnice, posledica katerih so bila naša vprašanja. Kdor je napisal, da naj bi SBI odrekala pomoč, naj bi se lagal in zavajal. Zato je po njegovem mnenju pomembno, da se razve, da SBI pri konkretnem primeru nima nič. "Prebivalci tako lahko izgubljajo zaupanje do sistema v SBI, ki pri komunikaciji s hotelom Adria ni imela povezave."

Kakšne bodo posledice, bo kdo odgovarjal?

Vprašanja o tem, kdo je bil dežuren tisti večer, zakaj ni želel nuditi pomoči, ali lahko zaradi tega odgovaraja in ali se mu zdi tako ravnanje etično, smo naslovili na direktorja ZD Piran, Matjaža Krajnca, vendar na odgovore še čakamo.

Kljub temu pa so na strani Alternativa obstaja že napovedali, da bodo v kratkem pripravili pisno prijavo, ki bo romala na Ministrstvo za zdravje, Zdravniško zbornico Slovenije, k Varuhu oziroma zastopnikom pacientovih pravic, Splošni bolnici Izola in širši javnosti.

Več iz rubrike Pod lupo:

"Dekleti sta se začeli slačiti v avtu"

TOP 5: Najboljše kolumne letošnjega leta

Zanimivosti leta 2012

Deli novico:

Frula |  09 .01. 2013 ob  09: 52
Stari, če so klicali (večkrat) urgentno službo, je bil najbrž nek razlog? Ne prehlad? Če bi rabila pomoč takoj tam ali pa na poti, pri prevozu? Časa pa je zmanjkovalo, zato jo pobaše v avto in pač samo odpelje, saj je tako najhitreje. Kaj pa, če bi gospa pri prevozu na italijansko urgenco ali ob prihodu na urgenco umrla? Dobro, zdaj ni, pa lahko samo sklepamo o njenem zdravstvenem stanju. Ampak kam pa pridemo, če se nekdo na drugi strani linije sam odloči, da "ni dovolj hudo"? Ej ...
nelaično |  09 .01. 2013 ob  09: 04
-1
Zakaj so vedno krivi zdraviki: nujni reševalni prevozi niso taski služba. Posplošeno so namenje prevozom za paciente, ki so življensko ogroženi. Če je imel partner pacienteke čas, da je poravnal račun na repeciji in jo nato odpeljal Italijo, gospa le ni bila v takem stanju, da je ne bil mogel odpeljati v urgenti center. V primeru, da bi jo obiskal zdravnik v hotelu in ugotovil, da ne gre za nujno stanje, bi ji moral storitev zaračunati, kar pa bi bil spet izhodišče za nove komentarje