NEMEC NA ČELO SPLOŠNE PLOVBE: Bandlju niso podaljšali mandata

Obala

Vodenje Splošne plovbe bo z začetkom avgusta začasno prevzel Jochen Doehle, prvi mož nemške ladjarske družbe Peter Doehle, ki je tudi lastnik portoroškega ladjarja. Nadzorniki, ki jim predseduje Doehle, namreč v petek dolgoletnemu predsedniku uprave Egonu Bandlju niso podaljšali mandata, poroča današnji Dnevnik.

Bandelj avgusta odhaja iz podjetja, v katerem je bil zaposlen 40 let, predsednik uprave pa je bil od leta 2002. Po poročanju časnika se bo najverjetneje upokojil. "Skupaj sva se bojevala 15 let, zdaj je čas za nove borce," sta se strinjala Bandelj in Doehle.

Ladjarstvo je v zadnjih letih v hudi krizi, v Sloveniji pa je dodatna težava tudi določba v zakonu o davku na tonažo, ki zahteva, da morajo ladjarji denar od prodaje ladij vložiti v dejavnost, kar pa je v zadnjih letih zelo težko, saj so ladje zaradi slabih razmer na trgu prisiljeni prodajati zaradi nizkih voznin. Doehle zato upa, da se bo z državo uspel dogovoriti, da bi se to spremenilo. Zakon o davku na tonažo je v Sloveniji prav na vztrajanje Splošne plovbe začel veljati leta 2008, sprejeli so ga za obdobje 10 let.

Sedež podjetja bo, kot je zagotovil, ostal v Sloveniji. V Splošni plovbi je trenutno zaposlenih 40 ljudi in razen dosedanjega predsednika uprave Bandlja za zdaj nihče drug ne odhaja iz podjetja.

Doehle pa je že napovedal, da bodo nadaljevali z mehkim načinom zmanjševanja števila zaposlenih, z upokojevanjem. V naslednjih mesecih naj bi na tak način iz podjetja odšlo še 11 ljudi. Splošna plovba ima trenutno le še šest svojih ladij, pet jih ima v upravljanju od Petra Doehleja, v zadnjih letih pa posluje z izgubo.

Deli novico:

Ferdo |  12 .09. 2017 ob  14: 09
Mora biti ta Bandelj res prava mona, da je zapravil plovbo in kruh slovenskim pomorščakom
Mona |  26 .06. 2017 ob  22: 18
Bandelj bil in ostane mona.
Pomorci |  26 .06. 2017 ob  16: 42
Clanek Vouka vsebuje zalostne resnice in bo se komentiran..On sam pa bi moral krea cicu dati nogo ker je tip zgolj akademsko obstojen zivljensko pa je odvisen od mame zene itd.
murje |  25 .06. 2017 ob  10: 14
DRUGO MNENJE

Končno se je oglasil tudi komentator drevo7, dober poznavalec omenjene problematike, ki jo je po vsej verjetnosti, tudi sam občuti(l) na svoji koži, še bolj pa bode v oči dejastvo, da so tudi odgovorni v državnih organih vedeli, kaj se dogaja, pa niso ukrepali, da bi zaščitili zaposlene delavce, kateri imajo seveda največ problemov s trdo zasluženim odhodom v penzijo:

drevo7:

* Gospod Krejačič ex direktor Splošne plovbe ni javnosti povedal RESNICO, povedal je le njegovo RESNICO, ki NI RESNICA. Po pravici moral povedati kaj je s skrivnostno privatno družbo v tujini, kjer naj bi bili (ubogi) pomorščaki fiktivno zaposleni in kaj je resnica o plačanih in neplačanih socialnih prispevkih za slovenske pomorščake.

* Res je, da je ravnanje Splošne plovbe je NEZAKONITO, saj ni za pomorščake obračunavala davke in prispevke v skladu z ustreznimi predpisi, ki so urejali obveznosti delodajalca pri izplačilu plač (dejansko je prispevke za pokojninsko in invalidsko zavarovanje po letu 1981 plačevala od najnižje zavarovalne osnove in ne od plače, ki jo je pomorščaku izplačevala, zaradi česar te plače niso upoštevane pri upokojitvi).

* Res je, da je leta 1972 vodstvo Splošne plovbe ustanovila fantomsko navidezno privatno podjetje v tujini »Genshipping Corporation, Monrovia, Liberia«, da bi lahko kupovala neobdavčene ladje – Genshipping ni registriran, nima zakonitih zastopnikov, nima poslovnih prostorov, nima zaposlenih itd.

* Res je, da je leta 1981 vodstvo Splošne plovbe kupila prvo ladjo »ROG« preko fiktivne družbe, zaposlila je pomorščake in jim obljubila nespremenjen status (delovno razmerje pri Splošni plovbi), kot so ga imeli pred tem nakupom. Torej delavci na ladjah Splošne plovbe in fiktivnega podjetja v tujini so popolnoma izenačeni (prizna se jim tudi benifikacija v kasnejšem obdobju).

* Res je, da je leta 1992 v času osamosvajanja Slovenije so bile vse ladje Splošne plovbe preregistrirane pod tujo zastavo in prenesene na fiktivno podjetje Splošne plovbe v tujini zaradi nevarnosti zasega ladij s strani JLA. Splošna plovba se je obvezala na posebnem sestanku v Ljubljani, v tč. 4 zapisnika z dne 21.6.1991, da bo v primernem času ponovno vpisala svoje ladje v vpisnik ladij v Kopru. Te obveze še do danes, po 19 letih, ni izpolnila, čeprav je z mednarodnim priznanjem slovenske države, že leta 1992 prenehal glavni razlog (morebitnega posega JLA), ki jih je navajala Splošna plovba in je že zdavnaj nastopil čas za prepis ladij v domači vpisnik. * Res je, da so bili vsi pomorščaki prisiljeni se zaposliti na slovenskih ladjah s tujo zastavo na podlagi fiktivnih pogodb o zaposlitvi sklenjenih po slovenskem pravu z Genshipping- fiktivni delodajalec (ta družba sploh formalno ne obstaja oz. ni pridobila pravne osebnosti). Dejstvo, da družba Genshipping ni vpisana v sodni register ne v Liberiji in ne v Republiki Sloveniji, da pa gre dejansko za družbo, ki posluje v Republiki Sloveniji in ima v Republiki Sloveniji tudi svoj sedež (zaradi sedeža uprave in izvajanja ostalih poslov za družbo Genshipping). Z navidezno osebo tudi nikoli pomorščaki niso sklenili pogodbe o zaposlitvi po pravu Liberije, države domnevnega sedeža (delo se je opravljalo na slovenskih preregistriranih ladjah različnih tujih pripadnosti, v tujini, delovne pogodbe niso bile nikoli sklenjena po pravu države, katere pripadnost so imele ladje).

* Res je, da je vodstvo Splošne plovbe pomorščakom nakazovala NETO PLAČE, na plačilnih listih pa ni prikazovala BRUTO PLAČE (davke ter prispevke). Pomorščakom ni bilo znano, da je Splošna plovba plačevala veliko nižje zneske zavarovalnine, kot bi jih dejansko morala. Nihče ni bil obveščen da je SAMOPLAČNIK, in da je DELAVEC V TUJINI . Tudi vse prijave in odjave so bile v domeni Splošne plovbe in pomorščaki niso ničesar vedeli, saj niso bili nikoli obveščeni. * Res je, da v zvezi s statusom in izračunom pokojninske osnove za pomorščake, zaposlene pri podjetju Genshipping, je dne 6.2.1997 Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve podalo mnenje, da delavci, pri preregistraciji ladij zaradi zamenjave stalne pripadnosti v času osamosvajanja RS, ki se je izvedlo na zahtevo Ministrstva za promet in zveze, zadržijo enak status, kot so ga imeli pred prenosom lastništva na ladjah in da bo podjetje še naprej obračunavalo in plačevalo prispevke za pokojninsko in invalidsko zavarovanja za slovenske pomorščake, vkrcane na ladjah s tujo zastavo.

* Res je, da Genshipping ni bil nikoli legitimiran, nikoli ni predložil dokaze - izpisek iz registra podjetij države, kjer naj bi bil ustanovljen, podatke o sedežu, organih, pooblaščencih in računih, ter uradne poizvedbe o izplačevalcih prispevkov za slovenske pomorščake, kot tudi povezanosti med Genshipping in Splošno plovbo. Sodišča teh predlaganih dokazov niso nikoli izvedla, zato je nepopolno in zmotno ugotovljeno dejansko stanje. Pri fiktivnem Genshippingu (ali je sploh tuja pravna oseba) niti ni razvidno, kje v ... bi naj imela svoj sedež, niti za kako obliko družbe gre in ali ima kakšno premoženje, kdo jo vodi - tudi vsa korespondenca se vrši preko Splošne plovbe (vodenje dvojne administracije na sedežu v Portorožu).
* Upoštevaje navedeno tako ni mogoče slediti stališču gospoda Krejačiča in Bandlja, da bi si morali pomorščaki sami urediti pokojninsko in zdravstveno zavarovanje ter zavarovanje za primer brezposelnosti.
Pimplc |  24 .06. 2017 ob  23: 06
Zalostno... Z ladjarjem bo tudi pomorski kader trpel... Sole....
Vse so prodali tujcem |  24 .06. 2017 ob  17: 41
11
Še Luko naj prodajo potem niti svojega morja ne rabimo.Haj ga prodajo pol hrvatom in pol italjanom in tudi vso Slovenijo z nami vred.Sploh mi ni jasno zakaj so in smo se borili za svojo državo,če nismo sposobni imeti nič svojega.Jutri je dan Državnosti!Čigav praznik je to?
Kdo bo pa sedaj financiral popravilo umetnih dojk? |  24 .06. 2017 ob  17: 08
Toliko kot se je kradlo/pralo na SP in cudezno ni nikoli nihče odgovarjal...bravo naši. ...obvladate
Pridni fantje |  24 .06. 2017 ob  13: 25
15
Bandelj gre lahko mirno v penzijo. Za razprodajo Splošne, ki no je Doehle kupil z denarjem same splošne plovbe, je bil nagrajen. Colja je leta nosil aktivke v Švico in Liechtenstein. Ob vednosti vseh pravosodnih organov in drugih uradov. Kaj čes, Slovenija pravna država. Ne da se mi pisati niti ene kritike ali revolucionarnega stavka. Lahko rečen fantom samo kapo dol. Vedeli ste, kje operirate in ste zajeli z veliko žlico. Bravo. Bravo tudi poslancem, ministrom, sodnikom, kriminalistom, tožilcem. Bravo vsi in čestitke ob skorajšnjem dne u državnosti.
Hvala vsem |  24 .06. 2017 ob  11: 06
20
ki ste uničili spošno plovbo in upam da bo tudi vas kdo uničil.