V kinodvorane je prišel zadnji film agenta 007. Med končnimi napisi je tudi pisalo, da bodo za naslednji film nekaj kadrov med drugim posneli leta 2013 tudi v Portorožu. Na Občini je že zavreščalo in je alarmantno stanje. Pričeli so s pripravami. Popraviti mislijo nekaj objektov, urediti promenado in povečati število vrtnic v gredici sredi ceste. Bond naj bi se z Austinom zapeljal skozi Portorož, zlobec pa naj bi ga poskušal ubiti in v ta namen z raketo iz podmornice razstreliti skladišče soli.
Naslednji film Jamesa Bonda bodo snemali v Portorožu!
Butični turizem v kraju, kjer ni niti enega butika …
Seveda je to le prvoaprilska šala in se o kakšni taki ideji v našem turizmu nikomur niti sanja ne, kaj šele, da bi o njej razmišljal. Ampak čisto zares, koliko stane ena reklama v filmu o James Bondu? Milijon evrov? Več? Manj? Kdo bi vedel? Mogoče pa je le potrebno koga vprašati? Aja, spet smo tam! Kdo je pa tisti, ki bi lahko poklical agenta 007, koliko stane, da se Portorož pojavi v njegovem filmu? Ali se je kdo kdaj vprašal, koliko stane, da pride neka super svetovna zvezda v Portorož? Po moje ne dosti in vsa publiciteta, ki bi jo s tem dosegli v svetovnih medijih, bi povrnila stroške. Ali ne deluje na takem principu Porto Cervo v Italiji? VIPsi se pridejo kazat, raja pa jih gledat …
Naj se malo vrnem nazaj.
V eni izmed kolumn sem opozoril, da smo brez atrakcij, potem sem opozoril, da je portoroški turizem pred bankrotom, že lani sem občinsko oblast opozoril, da nimajo odgovornega človeka za turizem in čisto na koncu sem se ponujal kot organizator prireditev, ker sem že lani ugotovil, da rabimo občinskega marketingarja.
Zakaj to ponavljam?
Ker sem pred dnevi na internetu naletel na strategijo turizma v naši občini od 2009–2015 in v poudarjenem modrem kvadratu, ki je čisto na začetku, kjer so ključne ugotovitve stanja, prebral naslednje:
1. Neustreznost turistične ponudbe – zaradi pomanjkanja raznovrstnosti in atraktivne ponudbe gostu ne moremo ponuditi polnega in bogatega doživetja. Pomanjkanje na področju prireditev in dogodkov …
2. Potrebno je definirati identiteto piranskega turizma (blagovna znamka Piran/Portorož) …
3. Spremeniti organiziranost upravljanja s turizmom – dopolniti z novimi strokovnimi sodelavci in dodati nove programe …
Seveda tam piše še veliko drugega. Nevede sam že leto in pol pišem blog, kjer povzemam le ugotovitve strategije, ki jo je nekdo naročil in plačal, obesil na net, a je ne izvaja. Sedanja garnitura je na položajih že dve leti in v vsem tem času ji ni uspelo treh tajnic nabutat v eno pisarno in na vrata le-te napisati ministrstvo za turizem občine Piran. Ter jim dati nalogo, naj nekaj naredijo.
Meni pa je najhuje to, da mi sedaj lahko očitajo, da nisem izviren, ker kopiram strategijo, ki jo vsi dobro poznajo.
Ali ni zanimivo, da imajo resne turistične destinacije koledar dogodkov izdelan za par let naprej? Pri nas pa še ne vemo, kako bo potekal veseli december. Ali ni zanimivo, da velike turistične destinacije organizirajo velike in odmevne prireditve, pri nas pa organiziramo Solinarski praznik brez obiskovalcev? Ali ni zanimivo, da resne in velike turistične destinacije konstantno uvajajo novosti in si izmišljajo nove in nove atrakcije s katerimi vabijo goste … Kdo ve, mogoče pa so zato VELIKE destinacije ...
Sreča ni v tem, da imaš vse, kar si želiš, ampak da si zadovoljen s tem, kar imaš. Citat Toneta Pavčka
Zdaj sem že toliko star in izkušen, da tako stanje poznam. V službi imaš vsak dan veliko nalog, stalno kdo trka na vrata z novimi predlogi in idejami. Zmanjkuje časa za redno dejavnost. Velike rošade znotraj "podjetja" so podrejene veliki energiji, dodatnemu delu, usklajevanju različnih privatnih interesov, velikih denarnih vložkov in še kaj.
Če ste pozorno prebrali sem napisal, da POZNAM, ne pa, da ga RAZUMEM. Zato se tudi ne morem strinjati z zgornjim citatom. Včasih pa si ja moraš želeti kaj več, ker le to vodi k napredku. K napredku pa vodijo tudi inovacije, novosti in nove ideje.
Kaj je novega v občinskem turizmu zadnjih 10 let? Novi župani, novi direktorji, renovirani hoteli, ki so zdaj že "stari" in, in??? No ja, potiskan beton na promenadi, palme na plaži in turistični vlakec.
Torej, dragi moji, nekaj bo treba narediti in prej ko se bo začelo delat, prej bodo vidni rezultati. V teoriji vemo vse, vprašanje je pa, zakaj nič ne NAREDITE. Vsi samo nekaj analiziramo in teoretiziramo za nazaj. Kaj pa prihodnost? Kmalu bo potrebno napisati novo strategijo … No ja, dovolj bo (in bolj poceni), če že spet na stari samo spremenite letnice veljave. Verjamem, da veste, da med strategijo 2009–2013 in 2009–2015 ni nobene omembe vredne razlike. Upam, da Hosting ni dvakrat kasiral za eno delo.
Prepoznajmo našo drugačnost kot našo moč!
Najprej dva odgovora:
1. V Portorožu smo se občani že nekajkrat zbrali in poskušamo najti načine, kako bi lahko pomagali kraju. Kdor si želi, se lahko pridruži.
2. Na zadnjo kolumno nisem dobil nobene ponudbe za službo. Prijatelji so me hecali, da bi bilo bolje, če bi se včlanil v SD, kot pa da pišem ponudbe na netu. Povedali so mi tudi, da bodo Občinarji prej ali slej naredili kakšno rošado na področju turizma in takrat bodo pač zaposlili tistega z vezami oz. SD-jevca. Ampak jaz tega ne verjamem, saj stvari vendar ne gredo tako, kajne?
Naš prostor je tako prazen, da kdorkoli pride in karkoli bo naredil, se bo takoj poznalo. Ste opazili, da vsi govorijo o zgodbah? To je dobra zgodba, moraš imeti zgodbo, na zgodbi se gradi … Recimo, katero zgodbo ima Piran? Tàko, da bi se na njej lahko zgradilo en dober turistični produkt? Kot izgleda, tudi na to ni nihče pomislil oz. ni nikogar, ki bi bil odgovoren, da o temu razmišlja in da dela zgodbe. Bom sam začel. Naj bo to v stilu natečaja.
Kdo želi poskusiti?
100 € lastnega denarja ponujam zmagovalcu najboljše zgodbe (komisija), ki bo povzela življenje skozi zgodovino Pirana, bo vključila večino mestnih atrakcij in bo bralca prevzela tako, da se bo počutil del le-te. Iz zmagovalne zgodbe bomo naredili prireditev.
Naslednjič pa bom dokazal, da je bila ideja o razvoju turizma v zaledju le šala v predvolilnem programu ...
občina bi morala imeti načrt kaj želi v nekem kraju narediti in na podlagi tega spisat projekt, biti nosilec, poiskati partnerje... in seveda kasneje se naredi projekt 2. del in se dela naprej...lep primer je Parenzana 1, 2, in 3
Beetlejuice če si za si lahko kaj več poveva preko FB ali pa imejla.
Prav zanima me kakšen bo odziv na to spisanje piranske zgodbe.
To situacijo sam vidim tako, ker na Občini (nikoli do sedaj) ni bilo nekih "strokovnjakov" za turizem se je delalo kampanjsko oz. so se "krpale lukne", so zato pobudo prevzeli tisti, ki so gledali predvsem svoj lasten interes (osebni ali podjetja). To se lepo vidi v organiziranosti turizma v zaledju (ki ga ni), na področju organizacije prireditev (nimamo velike prireditve)... Ko določen subjekt nima interesa in Občina ne deluje se stvar ne zgodi.
Žal tu nima nihče prav, Občina pa zgublja čas in denar in zavod za zaposlovanje se polni. Tam je že preko 1000 prijavljenih.
Ampak še tako majhna kapljica naredi luknjo v še tako debel kamen. Samo vztrajno mora kapljati.