Ministrstvo za okolje in prostor je samo spisalo predlog novele zakona o gradbeništvu, so zatrdili na ministrstvu in zanikali poročanje medijev, da je zakon pisala odvetniška družba Neffat, ki v črnograditeljski zgodbi zastopa poslanca DeSUS Branka Simonoviča. Odločno so tudi zanikali, da je zakon pisan "na roko" kateremukoli posamezniku.
MINISTRSTVO O GRADBENEM ZAKONU: Ni pisan "na roko" ne Simonoviču ne nikomur drugemu
Slovenija
Branko Simonovič
Portal 24ur je prejšnji teden poročal, da je gradbeni zakon, ki ga bo DZ obravnaval na novembrski seji, spisala odvetniška pisarna Neffat, ki sicer zastopa Simonoviča. Ta bo, če bo zakon sprejet, lahko legaliziral svojo črno gradnjo v Semedeli nad Koprom. Kot je še poročal portal, naj bi minister Andrej Vizjak tudi razpustil službo za sistem okolja in prostora, ki je delovala kot pravna služba ministrstva in je že pripravljala obstoječi gradbeni zakon.
"Ministrstvo za okolje in prostor jasno zavrača, da bi odvetniška družba Neffat pisala zakon. Odvetniška družba Neffat ni pisala ne gradbenega zakona ne zakona o urejanju prostora. To dokazuje tudi s sklepom ministra ustanovljena delovna skupina za pripravo zakona," so danes v sporočilu za javnost zapisali na ministrstvu.
Portal 24ur je sicer minuli petek navajal pojasnila ministrstva, da je to "k oddaji ponudbe pozvalo dva potencialna ponudnika. Odvetniška družba Neffat je podala najugodnejšo ponudbo, zato je ministrstvo za okolje in prostor z njo sklenilo pogodbo za izvajanje pravne podpore pri pripravi sprememb zakonskih predpisov na področju prostora in graditve".
Na ministrstvu so danes zavrnili tudi povezovanje reorganizacije ministrstva s pisanjem zakona in poudarjajo, da služba za sistem okolja in prostora ni bila nikoli pravna služba ministrstva. "Pravna služba ministrstva je ves čas od nastopa mandata ministra Vizjaka v različnih organizacijskih okvirih obstajala v okviru sekretariata. Upoštevaje dejstvo, da so za posamezne zakonodajne predloge, razlago in v skladu z usmeritvami funkcionarja za izvajanje politike iz posameznega področja pristojni posamezni direktorati, je bilo ocenjeno, da bo delo potekalo učinkovitejše, če bodo javni uslužbenci službe za sistem okolja in prostora neposredno vključeni v vse procese posameznega direktorata," so navedli.
Kot so še dodali, so bile v posamezne direktorate skupaj z javnimi uslužbenci službe za sistem okolja in prostora prenesene tudi naloge, ki so jih opravljali v okviru službe za sistem okolja in prostor.
Na ministrstvu so tudi zanikali, da bi bil zakon spisan na kožo kateremukoli posamezniku. "Da bi ministrstvo za okolje in prostor pisalo zakon v smeri legalizacije konkretnemu poslancu, demantira že sama vsebina 117. člena obstoječega zakona, ki je že do danes dopuščal možnost legalizacije," so poudarili.
Rešitve, zapisane v predlogu novele gradbenega zakona, so po navedbah ministrstva nadgradnja sistema, ki velja že ob sprejetja gradbenega zakona iz leta 2018 in od njih bistveno ne odstopajo. V zakonu zapisane rešitve veljajo nediskriminatorno za vse lastnike nepremičnin v državi, poudarjajo.
Z novelo se sicer res spreminja mejni datum glede možnosti izdaje zahteve za izdajo dovoljenja (od 1. januarja 2005), a se ta, tako na ministrstvu, spreminja na podlagi pobude, ki so jo v okviru javne razgrnitve prejeli od Zbornice za arhitekturo in prostor Slovenije, Združenja občin Slovenije in Skupnosti občin Slovenije. Omenjeni so namreč izpostavili, da je bilo največ nelegalnih gradenj v obdobju 1995-2004, in menili, da je kot prelomni datum smiselno leto 2005.
V zbornici za arhitekturo in prostor so sicer danes zavrnili navedbe ministrstva, da so podali pobudo za premik mejnega datuma glede možnosti izdaje zahteve za izdajo dovoljenja za objekt daljšega obstoja na 1. januar 2005. "Zbornica takšne pobude ni podala. S premikom mejnega datuma se tudi ne strinjamo, saj po našem mnenju stalni premiki tega datuma spodbujajo investitorje k črnograditeljstvu," so sporočili iz zbornice.