Kje bodo stala nova krožišča?

Čeprav je izredno razširjeno prepričanje, da v prometu največ težav povzročajo mladi, se v praksi pogosto izkaže, da je zaradi neznanja oziroma nezmožnosti prilagajanja sodobnih trendom v prometu veliko bolj težavna starejša populacija voznikov. Ti se pogosto ne znajdejo najbolje v krožiščih, ki, priznajmo, v zadnjem času na Obali rastejo kot gobe po dežju. V Izoli in Piranu pravkar načrtujejo izgradnjo dodatnih krožišč. 

Se bomo le še vrteli v krogu?

Mestna občina Koper je s prihodom Borisa Popoviča postala simbol obalne prometne renesanse. Ljudje so krožišča sicer dobro sprejeli, saj so poskrbela za večjo pretočnost prometa, pa tudi za varnost, saj morajo sedaj ljudje obvezno upočasniti ob prihodu v krožišče.

Če v Kopru krožišč ne manjka, pa se bo očitno nekaj takega v prihodnjih mesecih ponovilo tudi v sosednjih občinah.

Med dolgoročnimi načrti občine Izola je, da vsa obstoječa križišča spremeni v krožišča. Najprej bodo obstoječe začasno krožišče ob avtokampu Jadranka uredili v trajno krožišče, nadaljevali bodo s preureditvijo krožišča med Prešernovo, Kajuhovo in Bazoviško ulico, v Jagodju med Prešernovo, Južno cesto in neimenovano ulico, ki vodi v Simonov zaliv, ter s krožiščem, ki bo kot priključek na hitro cesto.

V piranski občini za prihodnje leto načrtujejo postavitev začasnega montažnega krožišča na križišču Podvozne ceste in ceste Obala (prvi semafor v Luciji, pri Cappucino baru, Mercator), začasnega montažnega krožišča pri TPC-ju v Luciji (križišče nasproti Blue bara v Luciji), začasnega montažnega krožišča pri pošti v Luciji ter ureditev stalnega krožišča. Pripravljene imajo tudi idejne zasnove za krožišče na Liminjanski cesti (pri OŠ Lucija) in v križišču nasproti Banke Koper (pri Mercatorju, vhod na cesto, ki vodi do Rezidence Park).

Voznik, ki prekorači s prometnim pravilom ali prometnim znakom omejeno hitrost na cesti v naselju, se kaznuje:
z globo 40 eurov, če prekorači hitrost do vključno 5 km/h;
z globo 80 eurov, če prekorači hitrost nad 5 do 10 km/h;
z globo 250 eurov, za prekoračeno hitrost nad 10 do vključno 20 km/h.
Vozniku motornega vozila se izreče tudi 3 kazenske točke;
Za večje prekrške so globe 500, 1000 in 1200 evrov kazni ter kazenske točke.

Prometno znanje šepa pri starejših

V Kopru pravijo, da še vedno prihaja do občasnih manjših nepravilnosti (tudi do zamenjav pasu v turbo križišču, kljub fizični prepreki), a se te vidno oziroma vsakodnevno manjšajo. Tako v Kopru kot v Izoli ugotavljajo, da problem predstavlja starejša populacija, ki ne uspe slediti številnim spremembam zakonodaje s področja prometa. Predvsem se to kaže pri novostih, kot so običajna in turbo krožna križišča. 

Glede na število izdanih glob, ki so jih piranski redarji izdali od začetka leta do septembra 2012, sta prometno znanje in kultura voznikov na območju občine Piran slaba. Vozniki ne upoštevajo pešcev in kolesarjev, saj parkirajo na peš poteh, pločnikih in kolesarskih poteh. Večina voznikov pri mirujočem prometu ne upošteva niti talne niti vertikalne signalizacije, saj parkirajo na delih cestišča, kjer je to prepovedano (pred prehodi za pešce), na delu cestišča, kjer je s talno signalizacijo (t. i. kačo) prepovedano parkiranje, na avtobusnih postajališčih, pred vhodi v stanovanjske hiše (Piran), na zelenicah (Fizine). Prav tako velika večina voznikov ne upošteva omejitev hitrosti, predvsem, kar je najbolj zaskrbljujoče, v okolici šol in javnih zavodov.

Piran najbolj dela na preventivi in vzgoji

Za namen preventive in vzgoje v piranski občini deluje Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, ki vsako leto sodeluje v vseh preventivnih akcijah, ki jih organizira Agencija RS za varnost prometa. Aktivno sodelujejo tudi z vrtci in osnovnimi šolami. Za najmlajše so organizirane preventivne akcije, izobraževanje in prometne igre (t. i. kolesarčki), delijo preventivno gradivo, kresničke, odsevne trakove, …

Policisti Policijske postaje Izola so maja letos v sodelovanju z Občino Izola pod sloganom "Varno na kolo" izvedli preventivno aktivnost za večjo varnost kolesarjev v prometu. Na priljubljeni trasi kolesarske steze Parenzane je bila postavljena kolesarska informacijska točka, kjer so policisti svetovali in opozarjali kolesarje, predvsem pa otroke in njihove starše, jih seznanjali s prometnimi pravili, predpisi v cestnem prometu ter odgovarjali na vprašanja. Osrednji cilj preventivne akcije je bil opomniti kolesarje, zlasti mlade, na pomen uporabe kolesarske opreme, kot so luči, odsevniki, odsevna oblačila in zaščitna kolesarska čelada ter jih opozoriti na spoštovanje cestnoprometnih predpisov.

V Kopru se v okviru Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu skozi vse leto izvajajo akcije, ki so posvečene tako varnosti pešcev kot tudi voznikov. Gre za opozarjanje na problematiko voznikov in pešcev (predvsem šolarjev) v  cestnem prometu. Sicer sodelujejo tudi s policijo.

Globe za prehitro vožnjo

Največja prekoračitev hitrosti na prvi šolski dan je v okolici izolskih osnovnih šol znašala 82 kilometrov na uro, s čimer si je voznik prislužil 9 kazenskih točk in 1000 evrov globe.

Izolski občinski redarji so meritve s samodejno napravo za merjenje hitrosti začeli opravljati v letošnjem septembru. Meritve se bodo izvajale večkrat mesečno na občinskih cestah pred in v naseljih na območju občine Izola, predvsem pa na območju šol, šolskih poti, igrišč vrtcev in na ostalih prometno obremenjenih cestah. Na prvi šolski dan so zabeležili skupaj 26 prekrškov. Prehitrim voznikom so bili izročeni plačilni nalogi. Do sedaj so občinski redarji izmerili hitrost povprečno 1500 voznikom ob vsaki meritvi, od tega jih približno en odstotek prekorači dovoljeno hitrost. 

Deli novico: