Spletna platforma za množično financiranje Kickstarter bo od septembra uradno na voljo tudi v Sloveniji. Doslej so uporabniki za predstavitev na platformi namreč potrebovali podjetje, registrirano v tujini. Do konca lanskega leta je bilo na Kickstarterju predstavljenih 219 slovenskih projektov in zbranih 6,8 milijona evrov.
KICKSTARTER KMALU TUDI V URADNO V SLOVENIJI: Doslej so uporabniki potrebovali podjetje, registrirano v tujini
Slovenija
Platforma, ustanovljena leta 2009, podjetnikom, umetnikom ali organizacijam omogoča predstavitev svojega izdelka, ki je lahko tudi prototip, in nato zbiranje prispevkov za zagon proizvodnje. Če je želeni znesek dosežen, podporniki izdelek dobijo prvi in običajno po nižji ceni.
Doslej je bilo po navedbah skupnosti Slovenia Crowdfunding Meetup, slovenskega partnerja Kickstarterja, prek platforme skupno zbranih več kot pet milijard dolarjev (4,32 milijarde evrov), pri doseganju zastavljenega cilja glede zbranih sredstev pa je bilo uspešnih okoli 185.000 projektov.
V PLANETU KOPER JE TO POLETJE VROČE KOT ŠE NIKOLI: Kmalu bodo vrata odprli novi najemniki
V Planetu Koper, kjer vedno stremijo k posodabljanju, so pred glavno turistično sezono zaključili s prenovo, ki je v nakupovalno središče prinesla svežino in novosti. V prvi fazi prenove, ki se je pričela lanskega decembra, so na mestu nekdanje diskoteke in bowlinga uredili restavracijo, v drugi fazi, ki se je zaključila nedolgo nazaj, pa so prenovili zunanjost in notranjost nakupovalnega centra.
Med do konca lanskega leta predstavljenimi projekti je bilo 219 slovenskih, s katerimi so njihovi avtorji zbrali skupno 6,8 milijona evrov. Vsi so za predstavitev na platformi potrebovali podjetje, registrirano v ZDA oziroma v eni od držav, kamor se je platforma pozneje razširila. V praksi se je to pogosto reševalo tako, da so slovenski ustvarjalci za nastop uporabili tujega partnerja, so pojasnili v skupnosti Slovenia Crowdfunding Meetup, ki so jo ustanovili Niko Klanšek, Žiga Berce in Tilen Kegl. Ti že leta gostijo dogodke in ponujajo pomoč ustvarjalcem, ki bi se radi predstavili na platformi.
Ovira pri vstopu Kickstarterja v Slovenijo je bil predvsem plačilni sistem Stripe, ki pa je od lanskega septembra na voljo tudi v Sloveniji. Najuspešnejša slovenska kampanja na platformi je bilo električno kolo Flykly, s katerim so njegovi avtorji zbrali nekaj več kot 700.000 dolarjev. Sledijo lebdeči gramofon Mag-Lev (552.000 dolarjev), kavomat Gina blagovne znamke Goat Story (502.000 dolarjev), kavni lonček Goat Mug iste blagovne znamke (458.000 dolarjev) in električni skiro Smart Ped blagovne znamke Flykly (385.000 dolarjev).
Kickstarter je ob izbruhu pandemije covida-19 po poročanju poslovnega portala Business Insider sicer napovedal odpuščanja, saj se je število projektov zmanjšalo za več kot tretjino. Vendar pa je bil maj po številu zbranih sredstev rekorden, kar obeta nadaljnjo rast.