Zaslišanje slovenske kandidatke za evropsko komisarko Violete Bulc pred parlamentarnim odborom za promet je potekalo brez zapletov. Na koncu je požela aplavz, zato je njeno imenovanje samo še vprašanje časa, da ne bi bila potrjena, skoraj ni verjetno.
Kaj lahko za drugi tir naredi skorajšnja evrokomisarka za promet Violeta Bulc?
Violeta Bulc
Čeprav večina še vedno obžaluje slab nastop Alenke Bratušek, zaradi katerega je Slovenija izgubila mesto podpredsednika v komisiji in resor za energetiko, je lahko za izgradnjo drugega tira to dobra novica.
Slovenski minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je ob zaslišanju pred matičnim odborom dejal, da ni podpornik izgradnje drugega tira oziroma da izgradnja tega ni prioriteta, čeprav je Luka Koper le teden dni pred tem predstavila študijo, ki kaže drugo sliko. Drugi tir je prioriteta, saj bi lahko v nasprotnem primeru že leta 2018 prvi tir dosegel polno zasedenost, pristanišče tako ne bi uspelo odpremiti tovora v zaledje.
Za drugi tir denarja ni
Drugi tir je tako vitalnega pomena, a projekt je po zadnjih podatkih težak 1,4 milijarde evrov. Denar, ki ga Slovenija nima. In prav tukaj v igro nastopi Violeta Bulc, najverjetnejša komisarka za promet. Resor, ki ga bo vodila, bo v prihodnji finančni perspektivi (do leta 2020) potrojil namenska sredstva in za sofinanciranje izgradnje infrastrukture namenil kar 26 milijard evrov.
Evropa ima v načrtu izgradnjo devetih novih železniških koridorjev, dva potekata skozi Slovenijo. Prvi je koridor Baltik–Jadran, drugi pa tisti, ki bo povezal Iberski polotok s Črnim morjem. Del slednjega je tudi drugi tir Divača–Koper. Da povezava ne izpade iz koridorja, za kar so si Italijani že prizadevali, se bo Slovenija morda lotiti projekta, sredstva bodo na voljo tudi v novi perspektivi.
Kaj lahko Bulčeva naredi za drugi tir?
Evropska unija bo tovrstne projekte sofinancirala do 85 odstotkov, kar bi Sloveniji bistveno olajšalo finančno konstrukcijo. Za izgradnjo bi ob dobrem črpanju evropskih sredstev lahko zadostovalo že dobrih 200 milijonov.
Projekt drugega tira
Vprašanje je, koliko lahko k temu pripomore slovenska komisarka, ki je odgovorna za omenjeni resor. Dejstvo je, da morajo komisarji delovati nadnacionalno, vendar so številni veliko postorili za svoje države. Našemu nekdanjemu komisarju so na primer očitali, da se ni zavzel proti plinskim terminalom v Tržaškem zalivu, po drugi strani pa je nekdanji italijanski komisar Antonio Tajani pritisnil prav na Slovenijo, ko je ta uvedla vinjete. Zahteval je, da se uvedejo tudi tedenske, kar je bila prav zahteva Italije, ki ima skozi Slovenijo veliko tranzitnih potnikov, ki niso želeli kupovati mesečnih ali takrat še polletnih vinjet.
med katere spadajo še razni TEŠ6, tunel Izola-Koper in še kup manjših zadev kot npr. vinjete za tržacane in posledično vse nas, ki vozimo mimo Kopra.
Violeta je imela lepo predstavo , ma se bojim da bo zelo malo kruha iz tega testa.