Koprski koncern Intereuropa je v minulem letu zaključil finančno prestrukturiranje. "Za sanacijo je bilo ključnega pomena, da so banke prepoznale, da smo z intenzivnim prestrukturiranjem poslovanja razvili dolgoročno vzdržen poslovni model," je v pogovoru za današnjo izdajo Dnevnika poudaril prvi mož koncerna Ernest Gortan.
Gortan: S prestrukturiranjem smo razvili dolgoročno vzdržen poslovni model
Za Intereuropo, ki je po besedah Gortana vodilni ponudnik celovitih logističnih storitev na območju držav bivše Jugoslavije, bo v naslednjem obdobju ključnega pomena, da dosega tak denarni tok, ki bo zadoščal za pokrivanje osnovnih investicij v razvoj in obveznosti do bank.
V prihodnosti nameravajo še več energije usmeriti v krepitev tržnega položaja, dvig kakovosti storitev in ustvarjanje dodane vrednosti za kupce, je povedal Gortan.
Čehov je rak rana Intereurope
Z vstopom Hrvaške v EU se bo povpraševanje po carinskih storitvah v Sloveniji in na Hrvaškem sicer zmanjšalo, na kar se bodo morali v Intereuropi po besedah Gortana kadrovsko in organizacijsko prilagoditi.
Po drugi strani pa je po njegovem pričakovati povečanje interesa za vzpostavitev distribucijskih trgov, saj bodo nekatere tuje trgovske družbe verjetno agresivneje vstopale na hrvaški trg.
"Intereuropa je že v preteklih letih investirala v moderne skladiščne zmogljivosti na Hrvaškem, ki jih nameravamo še bolje izkoristiti," je poudaril.
Glede prodaje logističnega centra Čehov v Rusiji, v katerega je Intereuropa vložila okrog 145 milijonov evrov, prodala pa ga je za 45 milijonov, je prvi mož Intereurope poudaril, da za nakup celotnega terminala skoraj ni bilo zanimanja.
Projekt Čehov ni bil finančno vzdržen
Intereuropa je k prodaji Čehova, ki ga je zasnovala prejšnja uprava z Andrejem Lovšinom na čelu, sicer pristopila takoj, ko je ugotovila, da "projekt dolgoročno ni vzdržen in predstavlja resno tveganje za finančno stabilnost koncerna".
Čehov so ponudili več kot 90 potencialnim kupcem, ki jih je po besedah Gortana motilo predvsem, da čehovska železniška postaja nima zmogljivosti za dostavo celega blok vlaka na terminal. Resno ponudbo je tako oddala le družba UCTAM iz skupine Unicredit, ki ga je nato tudi kupila.
Cena je po navedbah Gortana v intervalu vrednosti iz cenitev mednarodnih ekspertov. "Veseli bi bili, če bi zanj lahko dobili več, vendar to ni bilo mogoče," je poudaril.
Gortan je spregovoril tudi o vlogi podjetja Riko pri gradnji ruskega logističnega centra. "Najprej je direktor družbe Riko Mash Intereuropi za 35 milijonov evrov prodal zemljišče, ki ga je le tri dni prej kupil za 10 milijonov. Nadalje je Riko projektiral ruski logistični center, bil glavni izvajalec in nadzornik del, kar je z vidika stroke nedopustno," je poudaril.
Riko zaslužil na račun Intereurope
Intereuropa je Riku in direktorju družbe Riko Mash za vse storitve v zvezi s Čehovom plačala več kot 140 milijonov evrov, je še spomnil. Številke iz javno dostopnih podatkov po njegovem tudi kažejo, da je več kot 100-milijonski posel z Intereuropo družbi Riko pomenil v tem obdobju bistven del prihodkov.
Intereuropa je zoper nekdanje vodstvo Intereurope z Lovšinom na čelu vložila odškodninsko tožbo. Potem ko so na koprsko sodišče poslali urgenco, ker se obravnava po treh letih še ni začela, so po besedah Gortana dobili odgovor, da lahko obravnavo pričakujejo v začetku leta.
Od same tožbe si po njegovem ni mogoče obetati večjega zneska denarja, pomembno pa je, da "ta in ostale podobne zadeve v Sloveniji dobijo pravičen sodni epilog". "Le tako lahko našo družbo obvarujemo pred podobnimi početji in ohranjamo moralno-etične vrednote," je še dejal.
Več iz rubrike Gospodarstvo:
Donos na slovenske obveznice padel pod pet odstotkov