Dokončna poglobitev obale na kontejnerskem terminalu v letu 2013

V Luki Koper med infrastrukturnimi projekti v letu 2013 izpostavljajo dokončanje projekta poglabljanja obale na kontejnerskem terminalu, pri čemer utegnejo za odlaganje mulja uporabiti zemljišči v lasti države. Poleg tega bodo poskušali skladno z usmeritvami državnega prostorskega načrta zastaviti tudi načrte za širitev pristaniških zmogljivosti.

Za poglobitev pristaniške obale do globine 14 metrov potrebujejo tudi ustrezen prostor, kamor bi lahko odlagali mulj, pri čemer so vse primerne prostorske rešitve v lasti Mestne občin Koper oziroma se nahajajo na območju Krajevne skupnosti Ankaran. Kot so za STA spomnili v Luki, pa so te rešitve po sklepu ustavnega sodišča, ki je prepovedalo razpolaganje s premoženje občine Ankaran v konstituiranju, praktično neizvedljive.

V sodelovanju z ministrstvom za infrastrukturo in prostor zato iščejo druge ustrezne rešitve. "Kot trenutno kaže, bomo problem rešili z zemljišči v lasti države na območju ankaranske bonifike, ki so namenjena odlaganju izkopnega materiala za drugi tir. Ko dobimo stavbno pravico, bomo šli v javni razpis za izvedbo arheoloških raziskav in upamo, da bomo izvajalce prepričali, da predvideni čas treh mesecev skrajšamo na mesec dni," so pojasnili.

Cilj Luke Koper je, da bi hkrati s poglobitvijo plovnega kanala, za kar skrbi država, ladjarjem omogočili, da prihajajo v Koper z večjimi ladjami in posledično z večjim številom kontejnerjev.

Po drugi strani je dolgoročni razvoj pristanišča v veliki meri soodvisen od drugega tira med Koprom in Divačo. "Težko načrtujemo povečevanje kapacitete in pretovora, če ne vemo, kako bomo ta tovor odpeljali iz pristanišča," ugotavljajo.

"Država se je s sprejetjem državnega prostorskega načrta za pristanišče že opredelila, da je pristanišče, edino v Sloveniji, nacionalnega pomena. Zdaj mora dati še nedvoumni odgovor, da misli resno tudi z drugim tirom," opozarjajo.

V Luki sicer razmišljajo tudi o novih investicijah. Iz študije, ki so jo sami naročili, izhaja, da je najbolj smotrno v prvi vrsti čim bolj izkoristiti prvi pomol, ga podaljšati in dograditi ter ga nameniti predvsem kontejnerskemu prometu.

"Tretji pomol je zaenkrat, zaradi višine predvidene investicije in zapletene izvedbe v drugem planu," pojasnjujejo.

Rezultati, ki so jih dosegli na področju potniškega prometa, so odlični in jih nameravajo v prihodnje še izboljšati. Obenem pa v Luki opozarjajo, da je vprašanje, koliko masovnega turizma lahko Koper s svojo infrastrukturo prenese. Poleg tega tovorno pristanišče, da bi lahko na območju potniškega terminala naprej razvijal turizem križarjenja, potrebuje dodatne obale in priveze drugje, ugotavljajo.

V Luki Koper sicer napovedujejo, da bodo koprsko pristanišče ohranjali večnamensko, ker lahko edino tako uravnavajo dogajanje na svetovnem trgu. Znotraj tega pa so njihove prioritete predvsem kontejnerji in avtomobili.

Več iz rubrike Gospodarstvo:

Decembra okrepitev kazalnika zaupanja potrošnikov

Skupina Luka Koper načrtuje prek 13 milijonov evrov dobička

Odziv: "Lastniki nas imajo vso pravico zamenjati"

Deli novico: