Na Mestni občini Ljubljana želijo odpraviti ukrep priklenitve lisic na nepravilno parkirana vozila, saj po njihovih navedbah prinaša več negativnih kot pozitivnih učinkov. Poleg odprave lisic pripravljen osnutek odloka o urejanju prometa v mestu predvideva tudi izdajo dveh parkirnih dovolilnic na stanovanje izven ožjega mestnega središča.
Omenjeni odlok bodo svetniki prvič obravnavali decembra. Ljubljanski župan Zoran Janković je v ponedeljek po novembrski seji mestnega sveta pojasnil, da so se po opravljeni analizi za odpravo lisic odločili, saj so bile te včasih za prekrškarje "hujše kot kazen", še posebej iz oddaljenih predelov mesta in predvsem ponoči so namreč zahtevale veliko časa, da je voznik lahko odpeljal avto. Prav tako pa lahko po Jankovićevih besedah dva redarja v neki situaciji zelo različno ravnata in eden odredi lisice, drugi pa ne. Za tiste najhujše prekrške, ki predstavljajo večjo oviro, je dovolj pajek, meni Janković.
Župan sicer glede na število vozil in kazni opaža, da se red na nekaterih ljubljanskih ulicah izjemno povečuje. Ponekod so v zadnjih letih razširili območja za pešce, pločnike, na katerih so bili včasih parkirani avtomobili, pa so ali zakoličkali ali pa jih redno nadzirajo, je pojasnil.
Negativne učinke odrejanje ukrepa lisic so našteli tudi v gradivu za decembrsko sejo mestnega sveta. Kot navajajo, je prihodek javnega podjetja Ljubljanska parkirišča in tržnice (LPT) od lisic majhen, zato je ukrep nerentabilen. Lisice so po njihovih besedah negativne za ugled Ljubljane kot prijaznega mesta, negativen je odnos kršiteljev do ukrepa, zgodili pa so se tudi napadi na delavce javnega podjetja LPT. Med pozitivnimi učinki lisic pa je to, da so opazne, kar lahko učinkuje tudi kot preventiva, da so učinkovite, saj ni "stalnih prekrškarjev", in da omogočajo ukrepanje tam, kjer odvoz vozila ni mogoč, so še zapisali.
Lastnike nepravilno parkiranih vozil tako po novem čakajo le globe ali odvoz vozila s pajkom. Po omenjenem osnutku znaša višina stroškov za odstranitev vozila 100 evrov, hramba vozila pa pet evrov na dan.
Medtem ko veljavni odlok za celotno območje občine predvideva, da lahko stanovalci z območij za pešce dobijo eno parkirno dovolilnico na stanovanje, bi po novem lahko stanovalci izven ožjega mestnega središča dobili dve. Za prvo dovolilnico bi odšteli 100 evrov, za drugo pa 200 evrov, saj želijo tako spodbuditi prosilce, da zaprosijo le za eno. S tem se zasleduje prometna politika, ki teži k čim manjšemu številu parkiranih vozil na parkiriščih na območjih za pešce, so zapisali.
Cena omenjene dovolilnice sicer po veljavni ureditvi znaša 50 evrov, a je treba, kot so zapisali, cene poenotiti z dovolilnicami za parkiranje na parkirnih prostorih na vozišču občinske ceste.
Globa za parkiranje brez dovolilnice ali za nepravilno nameščeno dovolilnico znaša 40 evrov. Novost v osnutku pa so tudi globe za pravne osebe, samostojne podjetnike in posameznike, ki samostojno opravljajo dejavnost. Za omenjene pravne osebe bi tako globa za navedeno kršitev znašala 500 evrov, za odgovorno osebo pravne osebe pa 200 evrov.
Osnutek na novo omejuje še parkiranje osebnih vozil s parkirno dovolilnico ob cestišču ceste na največ 48 ur, kar do sedaj časovno ni bilo omejeno.
Omenjene spremembe, s katerimi se določila usklajujejo tudi z lani sprejeto zakonodajo, naj bi v mestni proračun prinesle 50.000 evrov, so še zapisali.
Sorodne vsebine: