301: Novi Peugeot narejen za vsak žep

Avtomoto

Z novo tristoenko se je Peugeot odločil spustiti v za to francosko hišo precej nepoznano področje "poceni" avtomobilov. Ne bomo si lagali. 301 za vsega 10.000 evrov je avto "kriznih razmer, namenjen vsakemu žepu. Številnim, ki potrebujejo večji družinski avto, tako ne bo treba kupovati starin, ampak si bodo lahko kljub bolj skromnim dohodkom privoščili nov jekleni konjiček. S tega pogleda je Peugeot naredil pravo potezo. Ob tem si upam napovedati: čez leto dni bomo ta model francoske hiše srečevali "za vsakim vogalom". 

PLUSI: prostornost, preglednost, cena, izdelava, poraba, vozne lastnosti.

301 je drugačen koncept avta, kot so jih do sedaj delali pri peugeotu. Njihovi modeli sicer nikoli niso bili dragi, niso pa se še nikdar spustili v to kategorijo. A ker pri tako velikih proizvajalcih ni nič prepuščeno naključju, bo Peugeot 301 zagotovo uspešnica. Temu v prid govori več razlogov.

Poraba goriva: tovarniški podatki 4,7 l/100km, testna poraba 6,3 l/100km. 

Veliko avta za malo denarja

To je bilo vodilo pri nastanku tega Peugeota in to bo tudi njegov glavni adut. Za slabih 10 evrskih tisočakov si tako lahko privoščite velik, udoben, simpatičen in oblikovno gledano še vedno privlačen avto. Takih ni veliko, oziroma jih res lahko preštejemo na prste ene roke. Občutek pa je, da kljub nizki ceni peugeot ni cenen.

Cena osnovnega modela: 9.990 evrov, testni avto: 11.990 evrov

Na testu smo vozili 1,6-litrskega dizlaša z 90 konjskimi močmi. Od osnovnega modela je za dva tisočaka dražji. Še vedno zelo ugoden avto za to, kar nudi. Če se fokusiramo sprva na vozne lastnosti, lahko povemo, da avto kljub svoji velikosti daje občutek lahkosti in poskočnosti. Hitro pospeševanje res ni nikakršna težava, se pa malce razlikuje od novodobnih dizlov. Ima namreč šibek navor pri nizkih obratih, kar pomeni, da pri nizkih hitrostih lahko kar pozabite na višje brzine, kar v drugi fazi pomeni več prestavljanja. Neobičajno za dizla ga boste morali "gnati" na obrate, tako se bo avto najbolje obnašal. Pa brez strahu. Poraba je kljub temu nizka in za tak avto zagotovo zelo velik adut. Tovarniški podatki pravijo, da boste pri mešanem ciklu porabili manj kot pet litrov goriva na 100 kilometrov. Na testu, kjer s pritiskom na plin nismo prav nič "šparali", pa je bila poraba nekaj prek šest litrov.

MINUSI: izgled armaturne plošče, (pre)malo navora pri nizkih obratih.

Avto je po zunanjosti, kot smo že omenili, oblikovno drugačen od ostalih peugeotov,  pa vendar še vedno peugeot z nekaj detajli, ki so v zadnjem času razpoznavni za tega francoskega avtomobilskega proizvajalca. Notranjost avtomobila je morda nekoliko špartanska, predvsem kar se izgleda tiče, saj ima za avto v tej kategoriji vse in še več. Električni pomik stekel spredaj, klima, potovalni računalnik, varnostne vreče (air bagi). Prav nič mu ne manjka.

MNENJE: Peugeot se je s 301 lotil novega, zanj neznanega terena, a vanj je stopil odločno in dobro pripravljen. 301 je odlična popotnica za osvojitev vrha v segmentu, ki je v današnjih težkih časih vedno bolj aktualen. Jasno je, da s takim avtom ne boste izstopali. Hitro se bo razširil glas, da gre za poceni model, namenjen vsakemu žepu. Kdor ima težave z egom, ga najbrž ne bo kupil. Tistim, ki pa vedo, kaj potrebujejo, ki ne želijo za avto porabiti celega premoženja in jim je bistveno to, da se udobno, varno in varčno pripeljejo od točke A do točke B, pa je ta Peugeot pisan na kožo. Z njim bodo zelo zadovoljni, ne nazadnje bodo dobili res veliko avta za majhen denar.

Test so omogočili: Flamin avto, Nova olimpija d.o.o., Koper, kjer lahko avto tudi preizkusite.

Več iz rubrike Avtomoto:

Najnaprednejši avto vseh časov

Volvo XC90: Še vedno aktualen

Pešec si je s skokom najverjetneje rešil življenje

Deli novico:

tete |  15 .11. 2012 ob  17: 29
reveši si ne zaslužijo lepega avta